Ocatavia odpala ale od razu gaśnie POMOCY

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Tysonq
    Classic
    • 2012
    • 14

    Ocatavia odpala ale od razu gaśnie POMOCY

    Przebieg 137kkm, rozrząd robiony przy 90kkm, jest wyciek z rozrządu, prawdopodobnie poszedł simering, wymieniać sam simering czy kpl rozrząd?
  • maciacho
    Drive
    • 2010
    • 51

    #2
    Ocatavia odpala ale od razu gaśnie POMOCY

    Witam,
    silnik BXE 1,9D 105KMoctavia II.
    Wczoraj tankowałem paliwo ON dojechałem na parking i dzisiaj wsiadam a on odpala ale od razu gaśnie czyli nie pracuje nawet 2s. i tak w kółko można. Nie wiem co jest bo nawet nie wiem gdzie tam zbiorniczek z wahą jest. Dziwne jest to że nie palą się kontrolki od silnika i od świec żarowych i pewnie coś jeszcze ale nie pamiętam co powinno. Natomiast świecą się po prawej pod klimatronikiem ASR i AIRBAG. Może to coś z elektryką a nie paliwo lub pompa paliwa. Bezpieczników nie sprawdzałem bo czasu nie miałem.

    Komentarz

    • Voit
      Elegance
      • 2010
      • 816

      #3
      Elektronika/elektryka...
      Kontrolka silnika i świece żarowe powinny się zapalić. Olej również.

      ...Nie wiesz co zatankowałeś??

      Komentarz

      • maciacho
        Drive
        • 2010
        • 51

        #4
        Już wiem bo miałem rachunek i nie było pomyłki z paliwem. Na pewno elektryka ale co to może być? Czy ktoś poleca jakiegoś mechanika w Łodzi co robi skody? lub może ktoś ma z Was komputer aby sprawdzić błędy?

        Komentarz

        • Luk@s
          Ambiente
          • 2010
          • 212

          #5
          u mnie elektryk grzebał przy skrzynce z bezpiecznikami i przekaźnikami - objawy były podobne tyle że w końcu przestał odpalać - ale kontrolki od air baga czy esp się również świeciły.
          service by Auto Tar

          Komentarz

          • Andrev3
            RS
            S_OCP Member
            • 2006
            • 6116

            #6
            maciacho, s czy nie świeci Ci się czasem kluczyk u góry? Może rozkodowałeś imobilizer?
            RENT COMPLEX

            DACAR.team

            Komentarz

            • maciacho
              Drive
              • 2010
              • 51

              #7
              W sumie świeci się coś takiego przypominające kluczyk w poziomie chyba ale dziwi mnie to że kontrolki z lewej się nie świecą jak grzanie świec. Taka duża wilgoć jest i duża mgła to może coś zaśniedziało.

              Komentarz

              • Andrev3
                RS
                S_OCP Member
                • 2006
                • 6116

                #8
                maciacho, mało prawdopodobne, bez vaga się chyba nie obejdzie. Wejdź na watek Łódzki i poprosi kogoś z okolicy niech Ci się wepnie i sprawdzi co tam piszczy
                RENT COMPLEX

                DACAR.team

                Komentarz

                • Octan
                  Rider
                  • 2006
                  • 653

                  #9
                  A może to alarm Ci się spier/zepsuł

                  Komentarz

                  • maciacho
                    Drive
                    • 2010
                    • 51

                    #10
                    Może i alarm świci się kontrolka kluczyka chyba i kontrolka kierownicy na czerwono. Ogólnie to coś pewnie przez tą mgłę i wilgoć.

                    [ Dodano: Pią 14 Sty, 11 19:05 ]
                    To nie immo bo zaświeca się i gaśnie a w książce napisane jest jeśli nie zgaśnie lub miga to problem a więc to nie to bo nie powinien odpalić a odpala ale gaśnie. Mam niski poziom oleju ale komputer nie wyświetla informacji żadnych i nic. Filtr paliwa zdjąłem ale nic nie pomogło filtr czyściutki bo cały przegląd z rozrządem skoda robiła 10k temu. Coś z elektryką musi być bo jak zapale i zgasze i nie wyjmę kluczyka to włącza się wentylator ale po co? Pompa paliwa z tyłu po przekręceniu kluczyka słychać że pompuje.

                    [ Dodano: Pią 14 Sty, 11 22:20 ]
                    Witam,
                    Alarm na 100% nie. Kolega Marcin z forum właśnie był i podpiął kompa i nic brak komunikacji. Wspominał o gatewayu że to trzeba sprawdzić bo nie można się połączyć z kompem. No i teraz moje pytanie jak się do tego dostać czy łatwo czy nie bo mam możliwość podpięcia od innej skody ale trochę jestem niepewny aby tamten moduł się nie uszkodził jak włoże albo aby nic się nie poprzestawiało w samochodzie kolegi.

                    [ Dodano: Pią 14 Sty, 11 22:25 ]
                    Aha zapomniałem dodać że jak odpalę i zgaśnie to za 30s zaczyna chodzić wentylator i mruga ikonka hamulca ręcznego i 3 głośne piknięcia są i wentylator chodzi na maksa.

                    Komentarz

                    • Enriquez
                      RS
                      • 2009
                      • 7685
                      • Superb III (3V3)

                      #11
                      Włąsnie wróciłem do domu, generalnie tak jak maciacho, napisał VAG w ogóle nie chce się połączyć z Gatewayem. Immo gaśnie, natomiast świecą się wszystkie kontrolki, które powinny normalnie gasnąc po jakimś czasie, czyli airbagi, abs, esp, wspomagania kierownicy, po jakimś czasie odpaka się wentylator silnika i słychać dźwięk jak przy utraconej adaptacji G85.

                      Na moje oko padł gateway lub jest zwarcie gdzieś na magistrali CAN.

                      W sumie nie wiem od czego można by zacząć. W serwisie pewnie mogliby samego gatewaya podpiąć pod VASa i sprawdzić czy działa wyjęty z samochodu. Inna sprawa, czy będą chcieli.

                      Mogę uruchomić swoje kontakty w VW na Pabianickiej, ale jutro (to są takie kontakty typu koega kolegi, ale zawsze można by się coś dowiedzieć i może by po robocie coś wymyślił).

                      Jakbyś kupił jakiegoś gatewaya to można by go wymienić i zobaczyć, w sumie ryzykujesz 140 PLN, więc tragdeii nie ma. Roboty może na 20 minut, więc musiałbyś zdecydować co chcesz zrobić.

                      Niech mnie ktoś poprawi ale przed FL gateway siedzi gdzieś pod kierownicą...
                      Pozdrawiam
                      Marcin

                      Komentarz

                      • abstinent
                        RS
                        S_OCP Member
                        • 2007
                        • 4842
                        • Octavia II combi (1Z5)
                        • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                        #12
                        A może aku pada
                        Było już kiedyś na forum właśnie, podobne objawy :|

                        Komentarz

                        • Enriquez
                          RS
                          • 2009
                          • 7685
                          • Superb III (3V3)

                          #13
                          No ale to by raczej nie odpalał, ale w sumie łatwo sprawdzić...
                          Pozdrawiam
                          Marcin

                          Komentarz

                          • maciacho
                            Drive
                            • 2010
                            • 51

                            #14
                            No z tego co wiem to aku mam mniej więcej do wymiany bo od nowości jest i przy mrozach ściskało go ale odpalał no ma prawie 5 latek. Teraz sobie przypomniałem że jak jechałem z wigilii i słuchałem radia to nagle miałem strzał w głośnikach i radio się wyłączyło oraz chyba klimatronik na bank jakieś zwarcie było tylko wtedy nie było żadnych objawów.

                            Komentarz

                            • jarocar
                              Classic
                              • 2010
                              • 12

                              #15
                              poruszaj bezpiecznikami w skrzynce bezpieczników
                              była partia w której konektory były nie zaciśnięte potrafiło kontakt stracić

                              Komentarz

                              • maciacho
                                Drive
                                • 2010
                                • 51

                                #16
                                Wyczytałem z serwisówki że gateway jest nad pedałem hamulca a więc wyjme go dzisiaj i zobaczymy może są widoczne jakieś zwarcia jeśli da się to rozmontować ale pewnie nic to nie da ale kupie na allegro i zobaczymy w tygodniu.

                                [ Dodano: Sob 15 Sty, 11 12:14 ]
                                No i akumulator mi padł i nawet na kablach nie chciał zagadać tylko musiałem przełożyć i dopiero wtedy zagadał ale lipa to samo. Odłączyłem gatewaya i poszukam na allegro to może wtedy da się kompa podłączyć. Rozebrałem gatewaya ale wygląda jak nowy a więc nie ma żadnych zimnych lutów czy przepaleń a więc zostaje podłączenie nowego.

                                [ Dodano: Sob 15 Sty, 11 12:39 ]
                                Czy jakbym podmienił gatewaya o tych samych parametrach z takiego samego auta wersja elegance to przed odpalenie też trzeba kodować? Chodzi o samo sprawdzenie tego gatewaya czy to żeczywiście problem z nim że będzie tak samo się zachowywać bo mam możliwość przełożenia. Mój to 1K0 907 530H.

                                Komentarz

                                • jefry
                                  Rider
                                  • 2009
                                  • 411

                                  #17
                                  1. jako że diesel to wątpie że wacha
                                  2. masz jakieś alarmy ??
                                  3. nie upadł ci kluczyk nie zalałeś go czymś ?? ( weź drugi z zestawu sprawdz )
                                  4. akumulator czesta sprawa
                                  5. przegląd ?? kiedy pompy masz ok sprawdzone ?? on wogóle kręci ?? czy martwy jak szpadel ??
                                  6. NIE SPINAJ NIC NA KRÓTKO jak ci doradzi ktoś mądry...
                                  7. świece żarowe ok ??
                                  8. samochód zadbany ?? jak nie to do garażu na dobę niech się ociepli... i "wyschnie" przywra skod to że są mało odporne na termiczne sprawy a aura nie jest sprzyjająca
                                  Skoda Octavia II 2.0TDI 16V BKD v. Elegance.

                                  Komentarz

                                  • szkoda
                                    RS
                                    S_OCP Member
                                    • 2005
                                    • 22543

                                    #18
                                    z grubej rury: objawy podobne do tych kiedy padnie sterownik silnika - komp w podszybiu, kolejna rzecz do sprawdzenia.
                                    saport techniczny baj DGW
                                    była BKD+DSG '05 120kkm
                                    była BXE '08 190kkm
                                    no i nie ma :-)

                                    Komentarz

                                    • jefry
                                      Rider
                                      • 2009
                                      • 411

                                      #19
                                      Zamieszczone przez szkoda
                                      z grubej rury: objawy podobne do tych kiedy padnie sterownik silnika - komp w podszybiu, kolejna rzecz do sprawdzenia.
                                      to wtedy VAG a tak to szukanie igły w stoku siana
                                      Skoda Octavia II 2.0TDI 16V BKD v. Elegance.

                                      Komentarz

                                      • maciacho
                                        Drive
                                        • 2010
                                        • 51

                                        #20
                                        Samochód był serwisowany w łodzi u zimnego do końca a więc zadbany. Było spięcie ale przez 2 tyg. nie było żadnych objawów tego spięcia. Pokombinuje z gatewayem a jak nie to zostaje serwis zimnego.

                                        Komentarz

                                        • piotrek_gdy
                                          RS
                                          • 2008
                                          • 7723
                                          • Volkswagen
                                          • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                          #21
                                          Zamieszczone przez szkoda
                                          z grubej rury: objawy podobne do tych kiedy padnie sterownik silnika - komp w podszybiu, kolejna rzecz do sprawdzenia
                                          na moje też tak wygląda

                                          tylko czemu VAG się nie łączy?
                                          przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

                                          wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

                                          Komentarz

                                          • Enriquez
                                            RS
                                            • 2009
                                            • 7685
                                            • Superb III (3V3)

                                            #22
                                            może tam się właśnie zwarły can busy
                                            Pozdrawiam
                                            Marcin

                                            Komentarz

                                            • arturo_freestyl
                                              Rider
                                              • 2010
                                              • 704

                                              #23
                                              Re: Ocatavia odpala ale od razu gaśnie POMOCY

                                              Zamieszczone przez maciacho
                                              Witam,
                                              silnik BXE 1,9D 105KMoctavia II.
                                              Wczoraj tankowałem paliwo ON dojechałem na parking i dzisiaj wsiadam a on odpala ale od razu gaśnie czyli nie pracuje nawet 2s. i tak w kółko można. Nie wiem co jest bo nawet nie wiem gdzie tam zbiorniczek z wahą jest. Dziwne jest to że nie palą się kontrolki od silnika i od świec żarowych i pewnie coś jeszcze ale nie pamiętam co powinno. Natomiast świecą się po prawej pod klimatronikiem ASR i AIRBAG. Może to coś z elektryką a nie paliwo lub pompa paliwa. Bezpieczników nie sprawdzałem bo czasu nie miałem.
                                              mialem podobny przypadek, takie same objawy, ten sam silnik
                                              4 dni w serwisie walczyli

                                              okazalo sie ze padł licznik, zawilgocony był (fakt auto stało na mrozie/odwilży z tydzien nie odpalane) wyjeli licznik osuszyli włozyli i wszytsko wrocilo do normy koszt ok 180zł

                                              ale... zasugerowali wymiane licznika na nowy...

                                              mam znajomego mial podobny przypadek ... też jakis opornik wilgogtny i takie same objawy były
                                              Octavia FWD 370KM/460Nm + NX
                                              ET 14,607 - Bemowo 2011
                                              ET 13,482 - Ryki 2012
                                              ET 13,014 - Ełk 2013
                                              ET 12,939 - Ryki 2015
                                              0-200km/h - 13,2s
                                              2 v-ce Mistrz Polski FWD TURBO PROFI 2015 1/4Mili

                                              Komentarz

                                              • maciacho
                                                Drive
                                                • 2010
                                                • 51

                                                #24
                                                Właśnie samochód stał ze 4 dni a wilgoć straszna była bo mgła przez parę dni i pewnie to przyczyna chociaż nie daje głowy. Sprawdziłem kostkę ale niedokładnie bo nie mogę jej wyjąć z tego plastiku pod kierownicą ale na 2 kablach było 8V ale aku mi siadł ale coś jest a więc nie wiem dlaczego się nie połączył. Może trzeba było zresetować go przez odłączenie klem i teraz działa ale nie mam kabla. To też jest dziwne bo dopiero po odłączeniu klem komputer wyświetla informację że engine stop low oil presure i 3 piknięcia oznaczają że trzeba niezwłocznie dolać oleju tak jest w książce obsługi a więc i może kabel teraz zadziała i oczywiście mało oleju było na najniższym poziomie ale dolałem i nadal wyświetla.

                                                [ Dodano: Nie 16 Sty, 11 17:20 ]
                                                Skontaktował się ze mną jeden gościu z forum i mówił że to na 1000% immo i trzeba go zresetować czy jakoś tam i trzeba wyciągnąć eeprom i zczytać i wysłać a on to zrobi ale nie wiem o co chodzi.

                                                Komentarz

                                                • arturo_freestyl
                                                  Rider
                                                  • 2010
                                                  • 704

                                                  #25
                                                  immo to raczej nie bedzie...

                                                  wyjmij licznik , wysusz z 1 dzien, doładuj aku, włoż i powinno banglac


                                                  a jak nie to bardziej dokładnie przejrzeć środek licznika...
                                                  Octavia FWD 370KM/460Nm + NX
                                                  ET 14,607 - Bemowo 2011
                                                  ET 13,482 - Ryki 2012
                                                  ET 13,014 - Ełk 2013
                                                  ET 12,939 - Ryki 2015
                                                  0-200km/h - 13,2s
                                                  2 v-ce Mistrz Polski FWD TURBO PROFI 2015 1/4Mili

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...